Arrangement-Instrumentation / Komposition Advanced (gLV)
HYB
Kurt Widorski
3 CreditsDMU-WKMA-2102.23H.001
Arrangement-Instrumentation / Komposition Basic (gLV)
HYB
Kurt Widorski
1 CreditBMU-2KTM-3FTM-60.23H.001
Arrangement-Instrumentation / Komposition Intermediate (gLV)
HYB
Kurt Widorski
1.5 CreditsBMU-VKOT-MOKF-16.23H.001
Ästhetische Kulturen – Forschungskolloquium (gLV)
Sebastian Köthe, Dominique Raemy
2 Creditsmae-mtr-102.23H.003
Ästhetische Kulturen – Herbstakademie: «Im Impasse» (gLV)
Florence Borggrefe, Sebastian Köthe, Dominique Raemy, Vera Schamal
2 Creditsmae-mtr-102.23H.004
Ästhetische Kulturen – Seminar 2: Ästhetik des Trostes (gLV)
Sebastian Köthe, Dominique Raemy
2 Creditsmae-mtr-102.23H.002
Ästhetische Kulturen Seminar 1: (Im-)Possible Co-Production? Gegenwärtige künstlerische Praktiken zwischen Handlung und Agency (gLV)
Florence Borggrefe, Vera Schamal
2 Creditsmae-mtr-102.23H.006
Atelier Neue Musik: Aktuelle klassische Kompositionen aus der Türkei, dem Libanon, Palästina, Israel und dem Iran (gLV)
Martina Schucan
2 CreditsDMU-WKAN-1200.23H.006
Atelier Neue Musik: Interpretation zeitgenössischer Solo- und Kammermusikwerke (gLV)
Lars Mlekusch
2 CreditsDMU-WKAN-1200.23H.009
Aufführungspraxis Elektroakustische Musik III (gLV)
Leandro Gianini
2 CreditsMKT-VKO-SEAK-KE08-3.23H.001
Buchhaltung und Selbständigkeit für Musik - und Kulturschaffende (gLV)
Peter Junker
0 CreditsMPE-VIV-KE12.23H.007
Composing-Arranging basic FTM/TM (FTM und Tonmeister) (gLV)
André Bellmont
1 CreditBMU-2KTM-3FTM-58.23H.001
Critical Thinking - Care, Interdependency, Revolution? - TRAINING - (gLV) - AUSGEBUCHT
LOC
Maren Rieger (MaRi)
1 CreditFTH-BTH-BTH-L-636.23H.025_(MTH/BTH)
Critical Thinking Basic - TRAINING - (gLV)
HYB
Maren Rieger (MaRi)
1 CreditFTH-BTH-BTH-L-008.23H.003_(MTH/BTH)
Design Ökonomien (gLV)
HYB
Prof. Dr. Sophia Prinz
Lisa Hillers
Referate verschiedener Expert*innen
1 CreditBDE-BDE-T-HV-5000.23H.001
Designgeschichte mal anders. Zum wechselvollen Selbstverständnis des Designs (gLV)
Cyril Kennel
2 CreditsBDE-BDE-T-WP-AK-5014.23H.001
Domenico Ferrari: Creative Pop Producing mit Ableton Live (gLV)
Domenico Ferrari
1 CreditDMU-WKMT-6006.23H.001
Extreme Gegenkulturen und radikale Musik (gLV)
Dennis Bäsecke-Beltrametti
1 CreditDMU-WKFK-8008.23H.007
Gesang und Darstellung - Kurs November (gLV)
Annette Uhlen, Sandra Trattnigg
2 CreditsDMU-WKFK-8004.23H.006
Gesang und Darstellung - Kurs Oktober (gLV)
Annette Uhlen, Caroline Melzer
2 CreditsDMU-WKFK-8004.23H.002
Grün gestalten? Zum Verhältnis von Design und Ökologie
Dr. phil. Franziska Nyffenegger
2 CreditsBDE-BDE-T-WP-BW-3016.23H.001
Improvisation und zeitgenössische Musikkonzepte 1/2 (gLV)
Moritz Müllenbach
0 CreditsMMP-VSMU-SSII-KK15-1.23H.001
Instrumentalunterricht in Gruppen (gLV)
Elisabeth Angst FD Horn
Martin Sonderegger FD Klarinette
Fränzi Frick FD Violine
1.5 CreditsMMP-VIV-SKLA-PK08.23H.001
Jonas Labhart: Jazzharmonielehre für Klassikstudierende und CAS: Standards & Interpretation (gLV)
Jonas Labhart
1 CreditDMU-WKMA-2116.23H.001
KI ist mein Copilot (gLV)
Patrick Karpiczenko
Nico Lypitkas
Assistenz: Adrian Graf
2 CreditsBDE-VCA-V-3049.23H.001
Kunst- und Medientheorie: Bild. Wort. Tat. Kunstbetrachtung im Museum (gLV)
Bernadett Settele (kein/sie)
2 Creditsmae-vkp-106.23H.001
Kunst- und Medientheorie: Nichts ist besser als üben: Orientierungswissen Kunst (gLV)
Manthey Stefanie
2 Creditsmae-vkp-106.23H.003
Labor: Theatre in Education and Process Drama - (gLV)
Adam Bethlenfalvy (AB)
2 CreditsFTH-BTH-VTP-L-505.23H.002_(MTH/BTH)
Methodik: cineDESK
Manuel Hendry, Norbert Kottmann, Valentin Karl Huber
2 CreditsBFI-BFI-MEp-02.23H.005
Methodik: Creativity Process: A Sensory - Emotional Journey (gLV)
Marcelo Muniz, Chantal Haunreiter, Noa Michael Spindler
2 CreditsBFI-BFI-MEp-02.23H.004
Methodik: Fokus Dok (gLV)
Leitung: Sabine Gisiger
Dozierende: Christian Iseli, Sabine Gisiger und Gäste
1 CreditMFI-BFI-VDF-01.23H.002
Methodik: Immersive Arts Practices - Doubles, Twins and Avatars (gLV)
Stella Speziali and other IAS team members
1 CreditBFI-FIPD-MEp-01.23H.006
Methodik/Technik: Virtual Production World Building
Norbert Kottmann, Valentin Huber
1 CreditBFI-FIPD-MEp-01.23H.007
Musikdidaktik "Aus Fehlern lernen neue zu machen" (Tobias Mattern) (gLV)
Martina Bovet
1.5 CreditsMMP-VIV-PK05.23H.001
Musikdidaktik „Musik - Bewegung - Körper - Kommunikation“ (gLV)
Andreas Zihler
1.5 CreditsMMP-VIV-PK05.23H.002
Musikdidaktik Schwerpunkt Pop, Rock, Blues & Jazz (gLV)
Sebastian Piekarek
1.5 CreditsMMP-VIV-PK05.23H.003
Positionen und Diskurse in den Künsten und im Design String Figures – Erfahrene Erzählung? (gLV)
Sigrid Adorf, Soenke Gau
2 Creditsmae-mtr-100.23H.001
Projektleitung 1 / HS: Kosten & Finanzierung_VTP - (gLV)
Deborah Imhof (DI)
1 CreditBTH-VTP-L-5010.23H.001
Psychologie (Erziehungswissenschaften, Vorlesung) (gLV)
Peter Truniger, Mirella Walker
2 Creditsbae-bae-vt302-04.23H.002
Psychologie Lebensspanne und allgemeine Didaktik 1/2 (gLV)
Edith Stocker
0 CreditsMMP-VMB-SRH-PK03-1.23H.001
Recht im Kontext Gestaltung (Seminar) (gLV)
Mischa Senn, Hatun Metin
2 Creditsbae-bae-kp610-05.23H.001
Rhythmus, Koordination und Bewegungsgestaltung (gLV)
Andreas Zihler
2 CreditsBMU-VSMU-MOKF-04-3.23H.001
Sängerische Körperschulung (gLV)
Johannes-Michael Blume und Margulies Oliver
1 CreditBMU-VKLA-MOKF-08-3.23H.001
Slow, Slow (Run Run) - Empowerment Training für BIPoC (Black, Indigenous, and People of Color) - (gLV)
Golschan Ahmad Haschemi (GHa)
1 CreditBTH-BTH-L-0019.23H.010_WF
Spielerisches Üben, geübtes Spiel - instrumentalpädagogische Praxis und didaktische Modelle für Kinder und Jugendliche“ (gLV)
Isabel Gehweiler
1 CreditDMU-WKFK-8005.23H.002
Studien zur visuellen Kultur: À la recherche … multimediale VerSuche zu Geschichten der Gegenwart (gLV)
Sigrid Adorf, Antoine Chessex, Charlotte Friedli, Léonie Süess, Jana Vanecková
2 Creditsmae-vkp-307.23H.002
Theorie/Methodik: Master Talk (gLV)
Kamera D.o.P.: Pierre Mennel und Andreas Birkle
Editing: Michael Schaerer
Producing: Joel Jent
Regie Spielfilm: Sabine Boss
Alle Anlässe mit Gästen
1 CreditMFI-A1-3p-BFI.01.23H.001
Theoriekolloquium / Geschichte der Musiktheorie (gLV)
Angelika Moths / Felix Baumann
3 CreditsMKT-VTH-KE06.23H.001
Theorieschwerpunkt: Eine musikalische Vaterfigur: Die Bedeutung Carl Philipp Emanuel Bachs für die „Wiener Klassiker“ (gLV)
Angelika Eva Moths
3 CreditsBMU-PKLA-MOMA-05.23H.008
Theorieschwerpunkt: Kontrapunkt und Sinfonik (gLV)
Christian Strinning
3 CreditsBMU-PKLA-MOMA-05.23H.001
Theorieschwerpunkt: Orchestration, Formal Design, and Performance Practices: The History of the Instrumental Concerto (17th-21st Centuries) (gLV)
Vadym Rakochi
3 CreditsBMU-PKLA-MOMA-05.23H.002
Theorieschwerpunkt: Paul Juon und die Musik in Berlin um 1920/1930 (gLV)
Burkhard Kinzler
3 CreditsBMU-PKLA-MOMA-05.23H.009
Theorieschwerpunkt: Sinfonie und Streichquartett im Kreuzvergleich (gLV)
André Fischer
3 CreditsBMU-PKLA-MOMA-05.23H.004
Theorieschwerpunkt:K länge unter die Lupe nehmen. Spektrale Musik (gLV)
Lars Heusser
3 CreditsBMU-PKLA-MOMA-05.23H.005
Vorlesungsreihe "Kein Kino!" (gLV)
HYB
Maike Thies (wissenschaftliche Mitarbeiterin, BA Game Design)
1 CreditBDE-BDE-000-H-TK-W.23H.001
Wahlpflicht Designmethodologie 2: kritisch-spekulativ (Profil B) (gLV)
LOC
Björn Franke
1 CreditMDE-MDE-WP-DM-PB-2001.23H.001
Wahlpflicht Designmethodologie 2: theoretisch-analytisch (Profil C) (gLV)
Sophia Prinz
1 CreditMDE-MDE-WP-DM-PC-2001.23H.001
Wissenschaftliches Proseminar: Die 80er, ein widersprüchliches Jahrzehnt (gLV)
Dieter Ringli
2 CreditsBMU-VKLA-MOMA-03.23H.004
Wissenschaftliches Proseminar: Jazz- und Popmusik in den 1960ern: Aufbrüche und utopischer Geist (gLV)
Christoph Merki
2 CreditsBMU-VKLA-MOMA-03.23H.003
Wissenschaftliches Proseminar: Jazz- und Popmusik in den 1960ern: Aufbrüche und utopischer Geist (gLV)
Christoph Merki
2 CreditsBMU-VKLA-MOMA-03.23H.005
Production Management gLV
Production Management
Wird auch angeboten für
Nummer und Typ | MDA-MDA-1200.23H.007 / Moduldurchführung |
---|---|
Modul | Theoriemodul - 1 Credit |
Veranstalter | Departement Darstellende Künste und Film |
Leitung | Katja Sonnemann |
Zeit | Di 24. Oktober 2023 bis Mi 25. Oktober 2023 / 13–18 Uhr |
Anzahl Teilnehmende | 2 - 16 |
ECTS | 1 Credit |
Lehrform | Theorie Modul (Körperwissen, Tanzanalyse, Wahlfach Theorie) |
Zielgruppen | MA Dance Studierende, gLV, mandatory for MDA1 |
Inhalte | What is the role and what are the tasks of an artistic production manager/project manager/producer in the (independent?) dance field? This course focuses on the professional field of artistic production and producing: scheduling, administration, contracts, budget controlling, communication, networking, strategic planning, distribution, tour management… The job profile is complex and extensive. How can it be executed, what role can an artistic production manager/producer take and what does this mean for the collaboration between artistic and producing practice ? These questions will be worked on and discussed. Katja Sonnemann is founder of the Akademie for Performing Arts Producer, Berlin and an independent producer. She completed her studies in applied theater studies at Justus-Liebig-Universität in Giessen in 1996. During and following her studies, she worked as an assistant director to Heiner Goebbels in Paris, organized various student festivals, became the tour manager for Sasha Waltz & Guests in 1998 and began coordinating the administrative office of the artistic leadership of Schaubühne am Lehniner Platz (Thomas Ostermeier/Sasha Waltz) at the beginning of 1999. She started in 1999 as a staff member and then became the director of the artistic administration office at the Schaubühne. She began working as a freelance production manager and tour manager in 2002 for (Constanza Macras and a wide variety of other artists). She was the director of artistic production of the 2005 Theater der Welt festival in Stuttgart (under the artistic leadership of Marie Zimmermann), was the chief scheduler at Maxim Gorki Theater from 2006 to 2009 (during Armin Petra’s tenure as artistic director) and worked with Rimini Protokoll as an independent producer from 2010-2012. She has worked as the company manager of andcompany&Co. Since 2012 and has been part of the agency Wilson*Borles Arts Management, which is one of the three agencies working under a framework agreement for the German Federal Cultural Foundation, since 2013. In 2017, she initiated and created AKADEMIE für Performing Arts Producer des Bündnisses International Produktionhäuser e.V. (academy for performing arts producers within the alliance of international production venues) which is implemented for the first time in 2018. She is a mentor and advisor in the independent performing arts community. |
Leistungsnachweis / Testatanforderung | Präsenz, aktive Teilnahme. |
Termine | 24. – 25.10.2023 |
Dauer | Jeweils 13 – 18 Uhr |
Leroy Johnson Studio Gessner Allee | |
Bewertungsform | bestanden / nicht bestanden |
Sprache | Englisch |
Bemerkung | Registration for MA Dance students via Clickenroll. Registration for other departments via Taylan Uysal: taylan.uysal@zhdk.ch |