Bitte, danke! Rituale des Schenkens_VTP
Markus Gerber (MaGe), Katharina Cromme (KC), Laura Knüsel (LK)
2 CreditsBTH-VTP-L-5223.23H.002_WF
Ecology of Dreams - Szenisches Erzählen - ENTDECKEN/ERWEITERN_(SC)
Oliver Mannel (OM), Katharina Cromme (KC)
3 CreditsBTH-BTH-L-0023.23H.030
Eine Stimme haben: Sprechperformance und Sprechpädagogik_VTP
Oliver Mannel (OM)
2 CreditsBTH-VTP-L-5223.23H.001_WF
Friendship, Childhood, Bearing Witness - ENTDECKEN/ERWEITERN_(SC)
Sofie Kokaj (SK) [ISAS Brüssel], Julia Stanoeva (JS)
2 CreditsBTH-BTH-L-0021.23H.011
Kontext: theater politisch leben: Burning Issues 2023_VRE
Sabine Harbeke (SH)
1 CreditFTH-BTH-BTH-L-0019.23H.009_(MTH/BTH)_WF
Labor: Theatre in Education and Process Drama - (gLV)
Adam Bethlenfalvy (AB)
2 CreditsFTH-BTH-VTP-L-505.23H.002_(MTH/BTH)
Slow, Slow (Run Run) - Empowerment Training für BIPoC (Black, Indigenous, and People of Color) - (gLV)
Golschan Ahmad Haschemi (GHa)
1 CreditBTH-BTH-L-0019.23H.010_WF
Labor: Theatre in Education and Process Drama - (gLV)
Blockstruktur: 3
Wahlmodul MA TP
Wahlmodul MA TP
Wird auch angeboten für
Nummer und Typ | FTH-BTH-VTP-L-505.23H.002_(MTH/BTH) / Moduldurchführung |
---|---|
Modul | Labor: NN_VTP |
Veranstalter | Departement Darstellende Künste und Film |
Leitung | Adam Bethlenfalvy (AB) |
Anzahl Teilnehmende | 4 - 14 |
ECTS | 2 Credits |
Voraussetzungen | *ZHdK-weit geöffnete Lehrveranstaltung* Für Studierende aus anderen Studiengängen/Vertiefungen der ZHdK: Anfragen bezüglich Platzzahl sowie Anmeldungen ab Do, 29.06.2023/Wo26 bis Do, 30.11.2023/Wo48 z.Hd. BA Theater-Administration: Andrea Fleischer, andrea.fleischer@zhdk.ch |
Lehrform | Labor/Seminar/Workshop |
Zielgruppen | <=L3 VTP Wahlmöglichkeit: L2 VRE (total 2 Plätze) L3 VRE (total 1 Platz) MTH/VTP (total 5 Plätze) |
Lernziele / Kompetenzen | For students to understand the key practices and theoretical groundings of Theatre in Education and Process Drama. To experience the questions and dynamics at work in creating such an artistic educational performance. Offer an overview of some main of the central questions of an Anglo-Saxon model of theatre education. |
Inhalte | The module offers an overview of the history and the various structures of the genre of Theatre in Education (TiE) and the key theoretical groundings of Process Drama. The module will offer different examples of TiE programmes and processes of creating them. Students will participate in creating a short piece of theatre and interactive tasks that can be offered to the audiences in order to create a participatory engagement. Students can experience different structures of Process Drama to support the analysis of structures. The module will offer methods of facilitation and theory and practice of using Teacher in Role. |
Leistungsnachweis / Testatanforderung | gem. Angaben der/des Modulverantwortlichen |
Termine | Raum: 1 grosser Proberaum Gessnerallee |
Dauer | Anzahl Wochen: 2 (HS: Wo:50/51) / Modus: Block-Unterricht_Mo-Fr, jeweils 10.30-17.00h inkl. Pausen Selbststudiumszeit pro Semester: ca. 20h |
Bewertungsform | bestanden / nicht bestanden |
Sprache | Englisch |