LOC / Radical_Connector - TRAINING // COVID-19: spez. Schutzkonzept: nur für TP/RE/DR/BN 

Blockstruktur: 1

Angebot für

Nummer und TypFTH-BTH-BTH-L-636.21F.023_(MTH/BTH)_VTP / Moduldurchführung
VeranstalterDepartement Darstellende Künste und Film
LeitungMarisa Godoy (MGo)
Anzahl Teilnehmende5 - 15
ECTS1 Credit
LehrformTraining Bewegung/Tanz
ZielgruppenL2 VSC (21F: ohne L2 VSC [COVID-19-bedingt]) / L2 VTP / L2 VRE / L2 VDR
L3 VSC (21F: ohne L3 VSC [COVID-19-bedingt]) / L3 VTP / L3 VRE / L3 VDR

Wahlmöglichkeit:
L2 VBN

+ Master alle Vertiefungen (total 3 Plätze)
Lernziele / KompetenzenThis practice aims to develop particular modes of being, thinking and moving – such as enhanced perception of self, other and environment whilst engaging in action – that are essential and indispensable to performative practice. Amongst the competencies it aims to facilitate are a wider range of creativity through engagement with generative modes of working; refined decision-making capacities appropriate to the task at hand; a finer sense of relationalitiy; improved responsiveness in improvisatory tasks. Within this framework, various aspects of movement training such as motor control, proprioception and stamina are practiced on an open-end basis. No previous knowledge of dance techniques required.
InhalteRADICAL_CONNECTOR is a nonlinear approach to movement in that it explores an infinite number of temporary solutions to given movement proposals. Grounded on the notion of the indivisibility of the human organism and its submersion in the environment it is part of, the practice is based on the simple act of noticing networks of connections within self, and between self, other and surrounding, whilst acting/moving. It stems from dance practice coupled with an emerging theoretical underpinning that draws on embodiment, somatic principles and meditation practice. The interconnections, and consequent communication processes within the body, and of the body with its environment take place by means of uninterrupted exchange through biological as well as sensorimotor perceptions. As we engage with the proposals, we learn by dealing with movements as they arise, and through discovering what it is that is important, challenging, efficient, dangerous, pleasant or relevant at a given moment – attending to the multidimensional web of internal and external cues that we continuously refer to in order to navigate the world.

Marisa Godoy ist Tanzpraktikerin und -Forscherin sowie Lehrerin mit Hintergrund in zeitgenössischem Tanz, Improvisation und Somatik. Ihre kreative Praxis umfasst Bühnenproduktionen, Videoinstallationen und Performances in alternativen Räumen. Unter dem Label OONA arbeitete sie mit den wichtigsten Tanz- und Theaterhäusern in Zürich zusammen und trat an nationalen und internationalen Festivals auf – so zum Beispiel in England, Frankreich, Deutschland und Russland. Als Tänzerin trat sie unter anderem in Werken von William Forsythe, Massimo Furlan und Michel Schröder auf. Marisa hat einen MSc in Tanzwissenschaften und ist derzeit Doktorandin an der C-DaRE/Coventry University und wissenschaftliche Mitarbeiterin am Institute for the Performing Arts and Film, an der ZHdK. Sie erhielt eine Kulturelle Auszeichnung der Stadt Zürich (2004), den Videodokumentationspreis des Schweizerischen Tanzarchivs (2012) und ein Werkstipendium der Stadt Zürich (2013). 2011 bis 2017 war sie Vorstandsmitglied des Vereins Tanzhaus Zürich.
Leistungsnachweis / Testatanforderunggem. Angaben der/des Modulverantwortlichen
TermineRaum: 1 grosser Proberaum (bevorzugt Tanzstudio oder Bühne B)
DauerAnzahl Wochen: 6 (FS: Wo:08-13) / Modus: 2x1,5h/Wo_Mo/Mi, jeweils 8.30-10.00h
Selbststudiumszeit pro Semester: ca.
Bewertungsformbestanden / nicht bestanden
BemerkungThe course will be conducted in English and German
Termine (12)