DIG / Bachelor-These_VTP
im Selbststudium; Prüfungsexpert*innen: Prof. Dr. Mira Sack (MS), Markus Gerber (MaGe), Ursula Jenni (UJ), Frederic Lilje (FL)
5 CreditsBTH-BTH-L-0028.21F.001
DIG / Grosse Anfänge - TRAINING
Prof. Dr. Jochen Kiefer (JK)
1 CreditFTH-BTH-VDR-L-301.21F.001_(MTH/BTH)
DIG / Levelprüfung_VTP L3: Bachelor-Diplom_Theaterpädagogik (formal)
Prof. Dr. Mira Sack (MS) und weitere Dozierende
0 CreditsBTH-VTP-L-523_AdminKE.21F.001
DIG / LINES MATTER, Planung mit CAD 2 - TRAINING
Peter Meier (PM)
1 CreditFTH-BTH-BTH-L-636.21F.016_(MTH/BTH)
DIG / Projekt-Kolloquium BA/MA_VTP
Prof. Dr. Mira Sack (MS)
1 CreditFTH-BTH-VTP-L-509.21F.001_(MTH/BTH)
DIG / This Girl is on fire - Early Morning Feminism in Aktion! - TRAINING
Sylvia Sobottka (SySo)
1 CreditFTH-BTH-BTH-L-636.21F.004_(MTH/BTH)
DIG / Videoschnitt mit Premiere Pro - TRAINING
Christopher Kriese (CKri)
1 CreditFTH-BTH-BTH-L-636.21F.012_(MTH/BTH)_C19:mM
HYB / Getting Things Done and Doing Nothing - TRAINING // COVID-19: spez. Schutzkonzept
Sabine Harbeke (SH), Christopher Kriese (CKri)
1 CreditFTH-BTH-BTH-L-636.21F.013_(MTH/BTH)_C19: ohne Maske
HYB / Textanalyse: Textflächen - TRAINING
Monika Gysel (MoGy)
1 CreditFTH-BTH-VRE-L-412.21F.001_(MTH/BTH)_C19: mit Maske
HYB / Texte reflektieren für Fortgeschrittene - TRAINING
Maren Rieger (MaRi)
1 CreditFTH-BTH-BTH-L-636.21F.025_(MTH/BTH)_C19: mit Maske
HYB / Wissenschaftliches Schreiben - TRAINING
Maren Rieger (MaRi)
1 CreditFTH-BTH-BTH-L-636.21F.017_(MTH/BTH)_C19: mit Maske
LOC / Akrobatik A - TRAINING // COVID-19: spez. Schutzkonzept: neu nur VSC
Amir Modaï (AM)
1 CreditFTH-BTH-VSC-L-607.21F.001_(MTH/BTH)
LOC / Akrobatik B - TRAINING // COVID-19: spez. Schutzkonzept: neu nur VSC
Amir Modaï (AM)
1 CreditFTH-BTH-VSC-L-607.21F.002_(MTH/BTH)
LOC / Akrobatik C - TRAINING // COVID-19: spez. Schutzkonzept: neu nur VSC
Amir Modaï (AM)
1 CreditFTH-BTH-VSC-L-607.21F.003_(MTH/BTH)
LOC / Artikulation & Geläufigkeit: Aufbaustufe - TRAINING // COVID-19: spez. Schutzkonzept: neu nur VSC
Oliver Mannel (OM)
1 CreditFTH-BTH-VSC-L-616.21F.003_(MTH/BTH)
LOC / Artikulation & Geläufigkeit: Grundstufe - TRAINING // COVID-19: spez. Schutzkonzept: neu nur VSC
Oliver Mannel (OM)
1 CreditFTH-BTH-VSC-L-616.21F.002_(MTH/BTH)
LOC / Bewegung A1 - TRAINING // COVID-19: spez. Schutzkonzept: neu nur VSC
Lukas Schmocker (LS)
1 CreditFTH-BTH-VSC-L-6141.21F.002_(MTH/BTH)
LOC / Bewegung B1 - TRAINING // COVID-19: spez. Schutzkonzept: neu nur VSC
Efrat Stempler (ESt)
1 CreditFTH-BTH-VSC-L-6121.21F.001_(MTH/BTH)
LOC / Bewegung C1 - TRAINING // COVID-19: spez. Schutzkonzept: neu nur VSC
Lukas Schmocker (LS)
1 CreditFTH-BTH-VSC-L-6131.21F.001_(MTH/BTH)
LOC / Choreographische Anfänge - TRAINING // COVID-19: spez. Schutzkonzept: nur für TP/RE/DR/BN
Johannes Voges (JV)
1 CreditFTH-BTH-BTH-L-636.21F.020_(MTH/BTH)_C19: mit Maske
LOC / Family matters II - TRAINING
Sabine Harbeke (SH), Réjane Dreifuss (RD)
1 CreditFTH-BTH-BTH-L-636.21F.010_(MTH/BTH)_C19: mit Maske
LOC / Freies Inszenierungsprojekt_VTP
mögliche Coaches: Andreas Bürgisser (ABü), Ursula Jenni (UJ), Eva-Maria Rottmann (ERo), Marcel Wattenhofer (MWatt), Rahel Hubacher (RaHu), Markus Gerber (MaGe), Sascha Willenbacher (SaWi)
9 CreditsBTH-BTH-L-0029.21F.001
LOC / Grundprinzipien der Gesangsstimmbildung_VTP - TRAINING
Johannes Michael Blume (Blu)
1 CreditFTH-BTH-VTP-L-515.21F.001_(MTH/BTH)
LOC / Labor Theaterpädagogik: Theater und Aktivismus - Fiktion (de)kreiert Realität_VTP
Antje Prust (AP)
2 CreditsFTH-BTH-VTP-L-505.21F.002_(MTH/BTH)
LOC / Metrik, Vers, Rhythmus - TRAINING // COVID-19: spez. Schutzkonzept: neu nur VSC
Prof. Tillmann Braun (TB)
1 CreditFTH-BTH-VSC-L-612.21F.001_(MTH/BTH)
LOC / Radical_Connector - TRAINING // COVID-19: spez. Schutzkonzept: nur für TP/RE/DR/BN
Marisa Godoy (MGo)
1 CreditFTH-BTH-BTH-L-636.21F.023_(MTH/BTH)_VTP
LOC / Walking & Writing - TRAINING
Sabine Harbeke (SH), Gäste
1 CreditFTH-BTH-VRE-L-4000.21F.001_(MTH/BTH)_C19: mit Maske
LOC / Wir träumen - TRAINING
Katharina Cromme (CK)
1 CreditFTH-BTH-BTH-L-636.21F.014_(MTH/BTH)_C19: mit Maske
LOC / Yoga 1 - TRAINING // COVID-19: spez. Schutzkonzept: nur für TP/RE/DR/BN
Andres Gensheimer (AGe)
1 CreditFTH-BTH-VRE-L-409.21F.001_(MTH/BTH)
LOC / Yoga 2 - TRAINING // COVID-19: spez. Schutzkonzept: nur für TP/RE/DR/BN
Andres Gensheimer (AGe)
1 CreditFTH-BTH-VRE-L-410.21F.001_(MTH/BTH)
LOC / Akrobatik B - TRAINING // COVID-19: spez. Schutzkonzept: neu nur VSC
Blockstruktur: 2
Wird auch angeboten für
(...)
Bisheriges Studienmodell Theater Bachelor Theater Theaterpädagogik Level 2 (2./3./4. Semester) Level 2
(weniger)Nummer und Typ | FTH-BTH-VSC-L-607.21F.002_(MTH/BTH) / Moduldurchführung |
---|---|
Modul | Akrobatik |
Veranstalter | Departement Darstellende Künste und Film |
Leitung | Amir Modaï (AM) |
Anzahl Teilnehmende | 5 - 20 |
ECTS | 1 Credit |
Lehrform | Training |
Zielgruppen | L2 VSC / L2 VTP / L2 VRE / L2 VDR L3 VSC / L3 VTP / L3 VRE / L3 VDR Wahlmöglichkeit: L2 VBN + Master alle Vertiefungen (total 3 Plätze) |
Lernziele / Kompetenzen | The goal of this module is to keep participants alert, alive and focused, both inwards and outwards, thus creating more receptive students, capable of faster assimilation of new materials. In order to ""keep in shape"", both physically and mentally, we need to strive for higher achievement. In this class we will deepen the forms and figures already integrated in previous Levels into our corporal tools as actors. |
Inhalte | The class will begin every morning with games relating directly to the material learnt in Bewegung Level 1, and according to each participant's level will continue to develop some of the same tools, with different focal points depending on the needs of each student. In order to "keep in shape", both physically and mentally, we need to strive for higher achievement. In this class we will deepen the forms and figures already integrated in previous Levels into our corporal tools as actors. |
Leistungsnachweis / Testatanforderung | gem. Angaben der/des Modulverantwortlichen |
Termine | Raum: Tanzstudio |
Dauer | Anzahl Wochen: 6 (FS: Wo:14-19) / Modus: 2x1,5h/Wo_Mo/Do, jeweils 08.30-10.00h Selbststudiumszeit pro Semester: ca. |
Bewertungsform | bestanden / nicht bestanden |