CNX / ATD / Object Theatre Workshop
Ariel Doron, Puppenspieler, Regisseur und Performer
4 CreditsMTH-MTH-WPM-04.20H.001
CNX / ATD / Practical and theoretical introduction to the Master Studies at the ATD
Pavel Stourac, Direktor des Continuo Theaters (Tschechien), Corinna Vitale, Choreographin und Bewegungs-trainerin, Prof. Dr. Richard Weihe
8 CreditsMTH-MTH-WPM-08.20H.001
CNX / ATD / Towards a Carnivalesque body: from the research to the research
Raul Vargas, Performer und Regisseur
4 CreditsMTH-MTH-WPM-04.20H.002
CNX / HETSR / Double space / Double screen : creation workshop
Responsible: Robert Cantarella
Teacher: Laurent Berger
3 CreditsMTH-MTH-WPM-03.20H.006
CNX / HKB / Workshop mit Florentina Holzinger
Florentina Holzinger (Performerin)
3 CreditsMTH-MTH-WPM-03.20H.002
DIG / HKB / Forschungstoolbox zum Jahresthema: From Down till Dusk: (Artistic) Practice and Theory in the Darkness
Verantwortlich: Y-Institut
Coordination and instruction: Hanna B. Hölling (Dozentin Konservierung und Restaurierung HKB) and Johannes M. Hedinger (Künstler, Kurator, Zürich)
2 CreditsMTH-MTH-WPM-02.20H.012
DIG / HKB / Lab
Leitung: Florian Reichert,
Sibylle Heim und Mentorierende (nach Absprache)
5 CreditsMTH-MTH-WPM-05.20H.001
HETSR / An Exercise of the Gaze
Responsible: Robert Cantarella
T
eacher: LBéatrice Houplain and Denis Fruchaud
3 CreditsMTH-MTH-WPM-03.20H.004
HETSR / Epidemic crises of representations
Responsible: Robert Cantarella
Teachers: Joëlle Gayot, Patrick Boucheron, Iris Brey, Thomas Schlesser, Olivier Neveux, Noëlle Renaude
6 CreditsMTH-MTH-WPM-06.20H.001
HETSR / Is Freedom Prohibited?
Responsible: Robert Cantarella
Teacher: Yves-Noël Genod
1 CreditMTH-MTH-WPM-01.20H.004
HETSR / LIVING DEAD THEATRE
Responsible: Robert Cantarella
Teachers: François-Xavier Rouyer and Hervé Coqueret
3 CreditsMTH-MTH-WPM-03.20H.005
HETSR / MONTAGE AND STAGING: THE JUMP CUT
Responsible: Robert Cantarella
Teachers: Nina Negri and Clémentine Colpin
2 CreditsMTH-MTH-WPM-02.20H.015
HKB / Die Neue Normalität – oder gibt es Geometrie im Getriebe?
Kick-Off Woche für ein Theaterprojekt mit Ed Hauswirth und Regula Schröter im FS21
Ed Hauswirth, Regula Schröter
2 CreditsMTH-MTH-WPM-02.20H.001
HKB / Forschung im Kontext künstlerischer Praxis
Verantwortlich: Y-Institut
Leitung: Minou Afzali (Forschungsdozentin HKB), Regina Dürig (Dozentin Literarisches Schreiben HKB) mit Gästen
2 CreditsMTH-MTH-WPM-02.20H.010
HKB / Forschungs-Mittwoch
Verantwortlich: Y-Institut
Leitung : Sebastian Dobrusskin, Priska Gisler, Arne Scheuermann, Martin Skamletz
1 CreditMTH-MTH-WPM-01.20H.002
HKB / Forschungstoolbox zum Jahresthema: Künstlerischer Austausch mit alten Menschen
Verantwortlich: Y-Institut
Leitung: Barbara Balba Weber (Musikvermittlerin HKB), Gäste
2 CreditsMTH-MTH-WPM-02.20H.011
HKB / Forschungstoolbox zum Jahresthema: ÜberSetzen. Linguistisches, intermediales, vermittlerisches Tun in den performativen Künsten
Verantwortlich: Y-Institut
Dozierende: Leo Dick (Musik), Laura Moeckli (Musik), Heike Fiedler (Literatur), Christoph Roeber (Literatur), Manuel Bärtsch (Musik), Hanna Hölling (Kunst) Leitung: Leo Dick (Musiktheater), Laura Möckli (Forschung) u. Gäste
2 CreditsMTH-MTH-WPM-02.20H.009
HKB / Fragezeichen. Was ist eine gute Frage?
Verantwortlich: Y-Institut
Leitung: Tine Melzer (Dozentin CAP) und Gäste
2 CreditsMTH-MTH-WPM-02.20H.013
HKB / Kolloquium Institut Praktiken und Theorien der Künste
Verantwortlich: Institut Praktiken und Theorien der Künste
Leitung: Fabiana Senkpiel (wiss. Mitarbeiterin Institut Praktiken und Theorien der Ku¨nste)
1 CreditMTH-MTH-WPM-01.20H.003
HKB / SPIEL MICH! - spielerische Theaterformen als zeitgenössische multimediale Performance
Philipp Ehmann
2 CreditsMTH-MTH-WPM-02.20H.003
LOC / HETSR / Scenic Score: Analysis and Elaboration
Responsible: Robert Cantarella
Teacher: Jérôme Junod
2 CreditsMTH-MTH-WPM-02.20H.014
HKB / I’m here but you can’t see me
Campus Wahlmodul / Master Class / Kursangebot der Partnerschule (HKB)
Wird auch angeboten für
Nummer und Typ | MTH-MTH-WPM-02.20H.005 / Moduldurchführung |
---|---|
Modul | Master-Campus-Theater-CH 02 ECTS |
Veranstalter | Departement Darstellende Künste und Film |
Leitung | Rabih Mroué |
Zeit | |
Ort | HKB, Zikadenweg 35, Bern |
Anzahl Teilnehmende | 5 - 14 |
ECTS | 2 Credits |
Zielgruppen | Alle – (diejenigen, die sich bereits im FS20 für diesen Kurs angemeldet hatten, haben Vorrang) |
Inhalte | Working on stories, narratives, daily life experiences and “body language” manifestations in order to see the possibilities to create alternative strategies in doing theatre and art. Strategies that could play on the notions of truth and untruth, reality and fiction, strategies that try to blur the traces, passing from one side to the other without borders, reversing the signs, stirring up the norms and shaking up certainty, discovering the role of politics in order to create a new ‘unreal’ reality or a virtual one. In this workshop, Rabih Mroué will present some of the concepts on which he has worked and introducing some artworks in order to open up discussions with the participants on how we could deal with topics such as memory, disappearance, voids, absence, rumours and war in relation to the idea of documents... The workshop will take the form of an open dialogue with participants from different art disciplines. |
Termine | 8.-11.9.2020 |
Dauer | 10:30-17:30 Uhr |
Bewertungsform | bestanden / nicht bestanden |
Sprache | Englisch |
Bemerkung | Dieser Kurs hätte im FS20 stattfinden sollen und musste aufgrund der Corona-Pandemie verschoben werden. Die Studierenden, die sich im FS20 dafür angemeldet hatten, haben Vorrang. Rabih Mroué, who was born in Beirut and currently lives in Berlin, is a theatre director, actor, visual artist and playwright. He is a contributing editor to The Drama Review /TDR (New York). He is also a co-founder of the Beirut Art Center (BAC). From 2012 to 2015, he was a fellow at The International Research Center: Interweaving Performance Cultures/ FU/Berlin. He is an associated theatre director at the Munich Kammerspiele. His works include: Borborygmus (2019), Kill the Audience (2018), Sand in the eyes (2017), Rima Kamel (2017), Ode to Joy (2015), Riding on a cloud, (2013), 33 RPM and a Few Seconds (2012), The Pixelated revolution (2012), The Inhabitants of Images (2008), Who’s Afraid of Representation (2005) and others. |