CNX / Über Katastrophen - Präsentation Schauspielhaus (Verschiebung aus FS 2020)
Prof. Peter Ender, Prof. Dr. Jochen Kiefer, Dr. des. Stefanie Lorey, Prof. Michael Simon
2 CreditsMTH-MTH-PM-02.20H.006
DIG / FORUM BÜHNENBILD
Michael Simon (MiSi), Nadia Fistarol (NF), Rahel Kesselring (RaKe)
1 CreditFTH-BTH-VBN-L-0001.20H.001
DIG / Intercultural Spaces: INVENTING NEW SPECIES AND SPACES FOR A SUSTAINABLE FUTURE (gLV)
David Weber-Krebs, Prof. Michael Simon
4 CreditsMTH-MTH-PM-04.20H.002
DIG / Von der Idee zur Bühne - Vorbereitung auf das MA Diplomprojekt
Manuel Fabritz, Pica Cubello
2 CreditsMTH-MTH-PM-02.20H.003
HYB / HACKING VALUES Interdisciplinary collaboration between Interaction Design, Theatre, Art and Art Education
Dr. Joëlle Bitton
Manuel Fabritz (MF)
Andreas Kohli
6 CreditsFTH-BTH-VBN-L-0004.20H.001
HYB / LET'S GO Exkursion
Michael Simon (MiSi), Nadia Fistarol (NF), Rahel Kesselring (RaKe),
4 CreditsFTH-BTH-VBN-L-0003.20H.004
HYB / Sound on Stage /Tontechnik und Klanggestaltung für Theater
Rupert Jaud
4 CreditsMTH-MTH-PM-04.20H.004
STAGE DIVING Einführung in die Bühnentechnik _W37
Manuel Fabritz (MF), Arnd Frank, Michel Weber, Carlo Raselli
2 CreditsFTH-BTH-VBN-L-0002.20H.005
HYB / HACKING VALUES Interdisciplinary collaboration between Interaction Design, Theatre, Art and Art Education
Blockstruktur: 2 / 3
Wird auch angeboten für
Nummer und Typ | FTH-BTH-VBN-L-0004.20H.001 / Moduldurchführung |
---|---|
Modul | Modulvorlage MTH_BTH_VBN_6 - (best.) |
Veranstalter | Departement Darstellende Künste und Film |
Leitung | Dr. Joëlle Bitton Manuel Fabritz (MF) Andreas Kohli |
Anzahl Teilnehmende | 1 - 6 |
ECTS | 6 Credits |
Voraussetzungen | Bereitschaft zur aktiven und selbstmotivierten Projektarbeit |
Lehrform | Vertiefungsmodul Interdisziplinär VIAD |
Zielgruppen | L2, ab dem 3. Sem. VBN MA BN |
Inhalte | Labyrinthe als erzählende Räume. The course is an interdisciplinary collaboration between Interaction Design, Theatre, Art and Art Education. Within the topic “ecologies”, we discuss our environment and the ways we engage with powers and systems that surround us. We propose to frame that with the term of “hacking”. With “Hacking”, we do not (only) mean the popular meaning of "hacking into computer systems". The term also means messing about with something in a positive sense, that is, using playful cleverness to achieve a goal. Hacking can also manipulates or alienates a system, an object, etc. for specific purposes. Thus "Hacking values" can be understood as a method to recognize and understand systems and structures of power. The course is structured in lectures from main instructors and guest lectures, as well as exercises showcasing methods from various disciplines (interaction design, art, art education & theatre). The outcome could be a performance, a public space installation or an intervention. |
Bibliographie / Literatur | wiki.iad.zhdk.ch/IM/489652344/Hacking+Values Literature material will be provided during the course and on the IAD course wiki page. |
Leistungsnachweis / Testatanforderung | Aktive und regelmäßige Teilnahme (min. 80% Anwesenheit), Projektarbeit, In-class assignments, Präsentationen |
Termine | Raum: 3.C06 Inszenatorikraum |
Dauer | Anzahl Wochen: 3 (HS: Wo: 49 - 51) / Modus: jeweils xxxx |
Bewertungsform | bestanden / nicht bestanden |
Bemerkung | The course is conducted in collaboration with the Theatre, Art Education and Art departments. Der Kurs wird in Englisch und Deutsch unterrichtet. Es kann Deutsch gesprochen werden, es sollte aber Englisch verstanden werden. Achtung: Beschränkte Plätze |