Vertiefungsmodul Interdisziplinär VCA / Sender der Künste
Simon Grab / Nicholas Schärer Leitung
Assistenz: Caroline Feder
4 CreditsBDE-VCA-V-I-3333.19H.001
Vertiefungsmodul Interdisziplinär VGD - Game Drawing II
Serge Pinkus
4 CreditsBDE-VGD-V-I-3333.19H.001
Vertiefungsmodul Interdisziplinär VIAD - Hacking Values
Dr. Joëlle Bitton
4 CreditsBDE-VIAD-V-I-3333.03.19H.001
Vertiefungsmodul Interdisziplinär VID - Verpackungslösungen im Kontext von «Zero Waste»
Lisa Greuter, Ola Szewc
4 CreditsBDE-VID-V-I-3333.12.19H.001
Vertiefungsmodul Interdisziplinär VSV - Infografik als animiertes GIF
Michael Stünzi,
Daniel Röttele,
Will Crook,
4 CreditsBDE-VSV-V-I-3333.19H.001
Vertiefungsmodul interdisziplinär VTI - Seide, Leder, Pelz
Franziska Müller-Reissmann
4 CreditsBDE-VSD-V-I-3333-10.19H.001
Vertiefungsmodul Interdisziplinär VVK - Digital Publishing - "The Next School - Studytrip to the Holy Land"
Sarah Owens
Jonas Voegeli
Matthias Bünzli
Samuel Weidmann
Claudio Gasser (tbc.)
Johannes Breyer (tbc.)
Maike Thies (tbc.)
4 CreditsBDE-VVK-V-I-3333.19H.001
Vertiefungsmodul Interdisziplinär VIAD - Hacking Values
Vertiefungsmodul Interdisziplinär VIAD - Hacking Values
Wird auch angeboten für
Nummer und Typ | BDE-VIAD-V-I-3333.03.19H.001 / Moduldurchführung |
---|---|
Modul | Vertiefungsmodul Interdisziplinär VIAD - Hacking Values |
Veranstalter | Departement Design |
Leitung | Dr. Joëlle Bitton |
Zeit | Di 3. Dezember 2019 bis Fr 20. Dezember 2019 / 8:30–17 Uhr 3 Wochen im Raum ZT 3.C06 Inszenatorikraum DDK, MTH-MTH-PM-06.19H.002 |
Anzahl Teilnehmende | maximal 15 |
ECTS | 4 Credits |
Voraussetzungen | Bereitschaft zur aktiven und selbstmotivierten Projektarbeit |
Lehrform | Design Studio |
Zielgruppen | Wahlpflichtmodul Bachelor Design, 3. Semester |
Inhalte | The course is an interdisciplinary collaboration between Interaction Design, Stage Design, Art and Art Education. Within the topic “ecologies”, we discuss our environment and the ways we engage with powers and systems that surround us. We propose to frame that with the term of “hacking”. With “Hacking”, we do not (only) mean the popular meaning of "hacking into computer systems". The term also means messing about with something in a positive sense, that is, using playful cleverness to achieve a goal. Hacking can also manipulates or alienates a system, an object, etc. for specific purposes. Thus "Hacking values" can be understood as a method to recognize and understand systems and structures of power. The course is structured in lectures from main instructors and guest lectures, as well as exercises showcasing methods from various disciplines (interaction design, art, art education & theatre). The outcome could be a performance, a public space installation or an intervention. |
Bibliographie / Literatur | Literature material will be provided during the course and on the IAD course wiki page (link to be updated). |
Leistungsnachweis / Testatanforderung | Aktive und regelmäßige Teilnahme (min. 80% Anwesenheit), Projektarbeit, In-class assignments, Präsentationen |
Termine | 3. - 20. Dezember 2019 (ohne Montage) |
Dauer | 3 Wochen |
Bewertungsform | Noten von A - F |
Bemerkung | The course is conducted in collaboration with the Interaction Design, Stage Design, Art Education and Art departments. Der Kurs wird in Englisch und Deutsch unterrichtet. Es kann Deutsch gesprochen werden, es sollte aber Englisch verstanden werden. |