Methodik: Schreiben für Serien
Leitung: Jasmine Hoch
Dozent: Thomas Ritter, Bettina Oberli
1 CreditMFI-MFI.DB03-03.17H.17H.001
Qualifikation / "Ästhetische Kulturen: Forschung in den Künsten und dem Design"
Hayat-Hayriye Erdogan, Irene Vögeli, Ines Kleesattel, Dieter Mersch, Jens Badura & Gäste
0 CreditsMTH-MTH-VER-VLK-QUA.17H.008
Qualifikation / "Hacking the discourse_Kick-Off"
Jochen Kiefer, Christoph Keller (SRF)
0 CreditsMTH-MTH-VER-VLK-QUA.17H.003
Qualifikation / "Labor: Theaterpädagogische Praxis als aktivistische Praxis?"
Ursula Jenni, Sascha Willenbacher u.a.
0 CreditsMTH-MTH-VER-VLK-QUA.17H.006
Qualifikation / "Performativität des Kostüms"
Eva Butzkies, Liliana Heimberg
0 CreditsMTH-MTH-VER-VLK-QUA.17H.005
Qualifikation / "Theater und Digitalisierung / Wenn der Zuschauer zum Spieler wird"
Gametheaterkollektiv machina eX / Réjane Dreifuss
0 CreditsMTH-MTH-VER-VLK-QUA.17H.002
Qualifikation / "Theatre: popular, populist, mainstream or what?"
Frédéric Martel, NN
0 CreditsMTH-MTH-VER-VLK-QUA.17H.004
Qualifikation / "Von der Musik zum Theater / Musikalisches Theater"
David Marton
0 CreditsMTH-MTH-VER-VLK-QUA.17H.001
Qualifikation / "Theatre: popular, populist, mainstream or what?"
Wird auch angeboten für
Nummer und Typ | MTH-MTH-VER-VLK-QUA.17H.004 / Moduldurchführung |
---|---|
Modul | Qualifikation / Leitende Künstler |
Veranstalter | Departement Darstellende Künste und Film |
Leitung | Frédéric Martel, NN |
Anzahl Teilnehmende | 5 - 10 |
ECTS | 0 Credits |
Lehrform | Pflicht und Wahlpflicht / Vertiefen |
Zielgruppen | DR (Pflicht), RE, TP, BN, MS, SP |
Lernziele / Kompetenzen | Vertiefte Kenntnisse des us- amerikanischen Theatersystems. Vertiefte Kenntnisse der Diskurse um Populismus, Kommerzialisierung und (Theater-)Kunst,insbesonders ihrer Zusammenhänge |
Inhalte | The course will focus on the US Theater, and especially on commercialization vs. Art; with also other examples in France, Italy, and East of Europe. 1. Popular, Populist, mainstream or what? Broadway, Off Broadway, Off-Off Broadway, regional theater, diversity: how the US theater embraces all scales. 2. Broadway and the commercial theater in the US. Disney in Broadway. 3. Non-profit Theater in a for-profit culture country (Off Off Broadway, innovation, university theater) 4. The Black Mountain College experience. The Living Theater. The Wooster Group. 5. Diversity, Gender, Ethnics theaters. |
Bibliographie / Literatur |
|
Termine | 09. - 13.10.2017 |
Dauer | 09.00 - 16.30 Uhr (inkl. Mittagspause) |
Bewertungsform | bestanden / nicht bestanden |
Sprache | Englisch |
Bemerkung | Frédéric Martel is researcher at CERI/Sciences Po (Paris) and at ZHdK (DKV). Frédéric Martel did his PhD on the history of art and cultural policy in the US from Roosevelt to Obama. He wrote several books among them, De la Culture en Amérique (the published version of his PhD), Mainstream, on Mass culture (2006, translated in 12 languages, among them german) and Theater, an history of the US Theater (2006). www.fredericmartel.com Frédéric Martel anime aussi chaque dimanche « Soft Power » sur France Culture. Il a été expert auprès de la Commission européenne, où il a fait partie de la task force culturelle du président de la Commission de l’Union Européenne, « New Narrative for Europe ». |