Ein Stück vom Stück - KONZEPTION_(RE) - Levelprüfungsbestandteil
Monika Gysel (MoGy)
3 CreditsBTH-VRE-L-420.17F.001
Exkursion & (Szenisches) Schreiben I - KONTEXT_(RE)
Sabine Harbeke (SH), Dr. Jochen Kiefer (JK)
4 CreditsBTH-VRE-L-414.17F.001
Freie Szene: Was ist das und was könnte es sein? - TRAINING
Miriam Walther Kohn (MWK)
1 CreditBTH-BTH-L-004.17F.001
Gegenwartsdramatik & Szenisches Schreiben II - KONTEXT_(RE) - Levelprüfungsbestandteil
Maren Rieger (MaRi), Jasmine Hoch (JaHo)
3 CreditsBTH-VRE-L-413.17F.001
Grundprinzipien der Gesangsstimmbildung - TRAINING
Johannes Michael Blume (Blu)
1 CreditBTH-VTP-L-515.17F.001
KASA-Training 1 (Körper-Atem-Stimme-Artikulation) - TRAINING
Matthias Walter (MaWa)
1 CreditBTH-VSC-L-608.17F.001
KASA-Training 2 (Körper-Atem-Stimme-Artikulation) - TRAINING
Matthias Walter (MaWa)
1 CreditBTH-VSC-L-608.17F.002
Klassiker - Szenenarbeit - INSZENIEREN_(RE) - Levelprüfungsbestandteil
Barbara David Brüesch (BDB)
1 CreditBTH-VRE-L-416.17F.001
Offenes Forum / Raum der Zusammenkunft_TP/DR - TREFFPUNKT_(SC/RE)
Thomas Dreissigacker (T30), Prof. Peter Ender (PE), Sabine Harbeke (SH), Prof.Dr. Mira Sack (MS), Lucie Tuma (LuTu)
1 CreditBTH-BTH-L-006.17F.001
Regiearbeit mit professionellen Schauspieler_innen 1 - INSZENIEREN_(RE) - Levelprüfungsbestandteil
Sabine Harbeke (SH)
1 CreditBTH-VRE-L-419.17F.001
Stücke lesen: Der dramatische Akzess_TP/DR - AKZESS_(SC/RE/SZ)
Prof. Anton Rey (AR)
3 CreditsBTH-BTH-L-005.17F.001
Systemische Strukturaufstellung für Dramatik / Production of Space - PROBEMETHODEN (RE) - Levelprüfungsbestandteil
Sabine Harbeke (SH), Philipp Schulte (PSchu)
1 CreditBTH-VRE-L-415.17F.001
Szenische Bausteine - TRAINING
Monika Gysel (MoGy), Markus Gerber (MGer)
1 CreditBTH-VTP-L-50900.17F.001
Text, Licht, Raum, Klang, Körper - KOLLABORATION_(RE)
Sabine Harbeke (SH), Thomas Dreissigacker (T30), Ursula Degen (UD), Patrick Boullenger (Bou), Christopher Kriese (CKri)
3 CreditsBTH-VSZ-L-2052.17F.002
Texte lesen: Der kulturwissenschaftliche Akzess_TP/DR - AKZESS_(SC/RE/SZ)
Maren Rieger (MaRi)
3 CreditsBTH-BTH-L-007.17F.001
Verkörperung von Anatomie mit der Franklinmethode - TRAINING
Lukas Schmocker (LS)
1 CreditBTH-VSC-L-609.17F.001
Vom Text zum Spiel_VTP - PROBEMETHODEN_(RE)
Christoph Frick (CFri), Sabine Harbeke (SH), Sophia Bodamer (SoBo)
3 CreditsBTH-VRE-L-421.17F.001
Formate: Documentary Theatre - INSZENIEREN_(RE)
Wird auch angeboten für
Nummer und Typ | BTH-VRE-L-417.17F.001 / Moduldurchführung |
---|---|
Modul | Inszenieren: Formate: NN_VRE |
Veranstalter | Departement Darstellende Künste und Film |
Leitung | Laila Soliman (LaSo) |
Anzahl Teilnehmende | 1 - 16 |
ECTS | 2 Credits |
Lehrform | Übung/Probe |
Zielgruppen | L2 VRE Wahlmöglichkeit: L3 VTP / L3 VRE / L3 VDR / L3 VSZ |
Lernziele / Kompetenzen | 1. To get introduced briefly to documentary theatre as a genre and its different methods, and to think what interests them in documentary theatre in order to facilitate their choice of methods 2. To recognize a momentary obsession, a story that is impossible not to tell, an urgent question or subject that insists to be shared with others through documentary material 3. To accept that the material is the main creator of form as opposed to forcing a pre-decided form upon the material 4. To rethinking necessity while developing form in an artistic process and recognizing the bare essentials while never forgetting the audience |
Inhalte | 1. Before the workshop the participants/students will receive the task of answering questions through their choices of documentary materials in different forms: video, audio, photo, written text 2. As a form of introduction the material will be shared in different ways in order to dig into the content of the intuitively chosen material 3. Choices will made about individual work vs. teamwork depending on thematic and intuitive affinities in relation to the chosen documentary material 4. Experimenting through tasks with the material to find the most suitable form for the given content 5. Reaching an end: wherever one is in the process that can be shared with any given audience |
Leistungsnachweis / Testatanforderung | gem. Angaben der/des Modulverantwortlichen |
Termine | Raum: 1 grosser Proberaum + 1 mittlerer Proberaum mit Beamer |
Dauer | Anzahl Wochen: 2 (FS: Wo:22/23) / Modus: Blockunterricht, täglich 10.30-20.00h inkl. Pausen nach Ansagen oder individuell Selbststudiumszeit pro Semester: ca. |
Bewertungsform | bestanden / nicht bestanden |