Technologie Grundstudium: Einführung Fotografie
Jyrgen Ueberschär, Conradin Frei
3 CreditsBKM-BKM-Te.16H.001
Technologie: Club für Analphabetinnen und Analphabeten und alle, die es werden wollen IV
Milenko Lazic
3 CreditsBKM-BKM-Te.16H.016
Technologie: Farbprinting
Jyrgen Ueberschär, Ursula Heidelberger, Nora Howald
3 CreditsBKM-BKM-Te.16H.014
Technologie: gedacht, entsprechend gemacht. Einführung in Maltechniken von Tafelbildern
Vera Marke
3 CreditsBKM-BKM-Te.16H.010
Technologie: Performen, Partituren schreiben und interpretieren: Wie zusammenarbeiten? Ein Partiturenaustausch.
Antonia Baehr
3 CreditsBKM-BKM-Te.16H.012
Technologie: Field Recording Workshop
Art of field recording
Wird auch angeboten für
Nummer und Typ | BKM-BKM-Te.16H.013 / Moduldurchführung |
---|---|
Modul | Technologie |
Veranstalter | Departement Fine Arts |
Leitung | Aurélie Mermod |
Zeit | |
Anzahl Teilnehmende | maximal 16 |
ECTS | 3 Credits |
Voraussetzungen | None |
Lehrform | Workshop |
Zielgruppen | Anyone who wants to experiment with sound |
Lernziele / Kompetenzen | Mobile sound recording devices, open-source software Audacity, DIY |
Inhalte | The course is a hands-on workshop with collective exchanges and self-practicing. We will explore the art of field recording. First, we will experiment with mobile sound recording devices and the open-source software Audacity to edit your recordings. This is very basic know-how that you can use for any art projects. Then you will work on DIY techniques of recording, building contact microphones in some cases, or using recycled analog devices in other cases, or other experiments by yourself or in a group. You might also wish to work on the sonic aspects of your own projects, or do some artistic research in that field. It's important to know that the course won't be about sonic perfection, professional sound technics, learning music softwares. Instead you will explore different attitudes towards technology, experiment with failures, noises, self-built or recycled devices, record the inaudible, make recordings outside the sound studio, and also find a playful and critical artistic attitude towards sound practices. |
Bibliographie / Literatur | Lane, C., Carlyle, A. (2013) In The Field, Devon, Uniformbooks Goodman, S (2009) Sonic Warfare: Sound Affect, and the Ecology of Fear, Cambridge, MIT Press LaBelle, B. (2010) Acoustic Territories: sound culture and everyday life, Continuum, NY Rodgers, T, (2010) Pink Noise: Women on Electronic Music and Sound, Duke University Press |
Leistungsnachweis / Testatanforderung | Regelmässige, aktive Teilnahme. 80% Anwesenheitspflicht Studierende der alten Besonderen Studienordnung erhalten 4 Credits, da sie eine Zusatzleistung erbringen müssen. Die Art der Leistung wird von den Dozierenden des Moduls definiert. Sollte die Zusatzleistung nicht oder ungenügend erbracht werden, wird das gesamte Modul als "nicht bestanden" bewertet. |
Termine | Blockwoche 40 (3.- 7.10.2016), 09:15-17:00 Uhr |
Bewertungsform | bestanden / nicht bestanden |