Campus-Slots / HETSR "Nouvelles théâtralités - mises en scène contemporaines"
Eric Vautrin, Robert Cantarella
2 CreditsMTH-MTH-ERK-CAM.16H.007
Campus-Slots / STD "Thinking Theatre"
Prof. Dr. Richard Weihe, Professor ür Theatertheorie im Master-Programm der STD
2 CreditsMTH-MTH-ERK-CAM.16H.004
Campus-Slots / ZH "Was gehen uns die Nibelungen an?*"
Olaf Knellessen & Hayat-Hayriye Erdogan
2 CreditsMTH-MTH-ERK-CAM.16H.002
Campusmodulwoche / HETSR "Arts de la scène contemporains: dans quels lieux et pour quel public?"
Anja Dirks, Robert Cantarella
2 CreditsMTH-MTH-ERK-CAM.16H.006
Campusmodulwoche / HKB "Between Poetry and Praxis. The Status of Creation"
Roberto Fratini Serafide
2 CreditsMTH-MTH-ERK-CAM.16H.008
Campusmodulwoche / STD "Bodies on the Contemporary Stage"
Prof. Dr. Richard Weihe, Professor (aggiunto Supsi) für Theatertheorie im Master-Programm der ATD
2 CreditsMTH-MTH-ERK-CAM.16H.003
Campusmodulwoche / ZH "Intervenieren: Postkoloniale Theorie und kulturelle Praxen"
Maria do Mar Castro Varela
2 CreditsMTH-MTH-ERK-CAM.16H.001
HETSR / "La lumière en soi"
Philippe Gladieux, Robert Cantarella
2 CreditsMTH-MTH-ERK-PART-02.16H.003
HETSR / "Le Théâtre Baroque, modèle pour une stylisation du jeu de l'acteur contemporain"
Alexandra Rübner, Robert Cantarella
2 CreditsMTH-MTH-ERK-PART-02.16H.001
HKB / " A la recherche de la recherche - Theater"
Y-Institut, Yeboaa, Ofosu, Sibylle Heim, Stephan Lichtensteiger und Gäste
2 CreditsMTH-MTH-ERK-PART-02.16H.009
HKB / "Eigene Texte schreiben und sprechen als darstellerisch/performatives Mittel."
Marianne Oertel (Sprechdozentin), Sibylle Heim
4 CreditsMTH-MTH-ERK-PART-04.16H.009
HKB / "Fragezeichen. Was ist eine gute Frage?"
Y-Institut, Tine Melzer (Dozentin CAP) und Gäste
2 CreditsMTH-MTH-ERK-PART-02.16H.010
HKB / "Wer ist eigentlich hier der Chef? Selbstversuche mit Publikum
Y-Institut, Barbara Balba Weber, Musikvermittlung FB Musik und Florian Reichert, Fachbereichsleiter Oper/Theater
2 CreditsMTH-MTH-ERK-PART-02.16H.011
Plattform / "AFRICA - Formen der interkulturellen und
-disziplinären Kollaboration"
Hamadou Mandé, Prosper Kompaore, Dominique Lämmli, Annemarie Bucher, Nana Adusei-Poku, etc. Koordination: Liliana Heimberg
Wissenschaftliche Mitarbeit: Theres Indermaur, Simone Karpf
0 CreditsMTH-MTH-ERK-VLK-WPF.16H.001
STD / "Practical and theoretical introduction to the Master Studies at the ATD"
Richard Weihe, Professor (aggiunto Supsi) für Theatertheorie
Pavel Stourac, Leiter des Continuo Theatre (Tschechien)
Corinna Vitale, Tänzerin/Choregraphin, Studiengangsleitung des Master-Programms ATD, N.N.
7 CreditsMTH-MTH-ERK-PART-07.16H.001
STD / "The Encounter"
Emanuel Rosenberg (Künstlerischer Leiter, Regisseur und Performer im Teatro DanzAbile/ Progetto Brockenhaus) www.teatrodanzabile.ch www.progettobrockenhaus.com
4 CreditsMTH-MTH-ERK-PART-04.16H.001
STD / "The Encounter"
(Teil des Forschungsprojekts Disability on stage (ZHDK/ATD))
Wird auch angeboten für
(...)
Bisheriges Studienmodell Theater Master Theater Partnerschulen ATD, Accademia Teatro Dimitri Verscio
(weniger)Nummer und Typ | MTH-MTH-ERK-PART-04.16H.001 / Moduldurchführung |
---|---|
Modul | Partnerschulen 04 ECTS |
Veranstalter | Departement Darstellende Künste und Film |
Leitung | Emanuel Rosenberg (Künstlerischer Leiter, Regisseur und Performer im Teatro DanzAbile/ Progetto Brockenhaus) www.teatrodanzabile.ch www.progettobrockenhaus.com |
Ort | Verscio |
Anzahl Teilnehmende | 5 - 8 |
ECTS | 4 Credits |
Zielgruppen | Alle |
Inhalte | The encounter - joy of transformation and constructing moments of daily poetry. In the work which I propose, the encounter between the people participating in the course is fundamental. I will ask Master students and performers with different abilities to work together on physical and theatrical exercises and improvisations in order to find a common language. The physical research will grow out of observation, paying attention and listening to the bodies and to the space surrounding them. In this exchange everyone will learn and enrich one's own knowledge and capacity through experiencing the other. The encounter itself between different people, with different abilities will generate movement sequences and theatrical situations, unique in their way. I will pay much attention to the presence of the individual, the group and the interrogation of what dance is, what theatre is and what it generates. |
Termine | 07.-18.11.2016 |
Dauer | Ganztägig |
Bewertungsform | bestanden / nicht bestanden |
Sprache | Englisch |