

Valeria Jegorova Robinson
1 CreditDMU-WKAN-1103.16H.004


Margarete Kopelent, Lina Maria Akerlund, Martin Zeller, Eduardo Egüez
1 CreditDMU-WKAN-1103.16H.008


Michael Biehl
1 CreditDMU-WKAN-1103.16H.003


Claire Genewein
1 CreditDMU-WKAN-1103.16H.002


Michael Biehl
0 CreditsMPE-VIV-SKT-IP07.16H.001


Isabel Mundry
0 CreditsMPE-VIV-SKT-IP07.16H.002
Studio für Alte Musik: Meisterkurs "Bel canto" 


Nummer und Typ | DMU-WKAN-1103.16H.007 / Moduldurchführung |
---|---|
Modul | Studio für Alte Musik 60' |
Veranstalter | Departement Musik |
Leitung | Robert Toft |
Minuten pro Woche | 60 |
ECTS | 1 Credit |
Lehrform | Einzel- und Gruppenunterricht |
Zielgruppen | Sänger aller Studiengänge und alle Interessierten |
Lernziele / Kompetenzen | Historisch informierte Auseinandersetzung mit dem "Bel canto"-Gesang des 18. und frühen 19.Jahrhunderts. |
Inhalte | "The art of bel canto, or 'beautiful singing,' is perhaps the most referenced and yet the most enigmatic and elusive style in the repertoire of the classically trained singer. During the bel canto era of the late eighteenth and early nineteenth centuries, composers routinely left the final shaping of recitatives, arias, and songs to performers. Vocalists in turn treated scores as a starting point for interpretation and personalized the music as their own, rather than merely giving voice to the score as written, transforming otherwise inexpressively notated music into passionate declamation. In other words, singers saw their role more as one of re-creation than of simple interpretation. Familiarity with the range of strategies prominent vocalists of the past employed to unlock the eloquent expression hidden in scores enables modern singers to take a similar re-creative approach to enhancing the texts before them." Im Kurs soll die Kunst des "Bel canto" anhand historischer Quellen aus der Praxis des 18. und 19.Jahrhunderts reflektiert, und an praktischen Beispielen der Teilnehmer erprobt werden. Die Repertoirewahl ist frei (Händel, Gluck, Mozart, Bellini etc.) |
Bibliographie / Literatur | Robert Toft: Bel canto. A performer's guide, Oxford University Press 2013. |
Termine | 02.-04.11.2016 Raum: 6.G02 |
Bewertungsform | bestanden / nicht bestanden |
Bemerkung | 1103-7 |